Sterrenregen - Colleen Hoover

samenvatting:
Sterrenregen van Colleen Hoover: Holders kant van het verhaal. Dean Holder heeft twee mensen ontzettend in de steek gelaten: zijn zus, Lesslie, en zijn vroegere buurmeisje, Hope. Er flakkert voor het eerst in tijden weer iets van hoop in hem op als hij bij de supermarkt een meisje tegenkomt dat sprekend lijkt op het buurmeisje dat hij jaren geleden voor het laatst heeft gezien. Maar ze stelt zich voor als Sky. En hoe hij ook zijn best doet, ze lijkt zich hem of hun verleden niet te herinneren. Is dit wel de echte Hope? Op een gegeven moment wordt hij zo verliefd op haar dat hij niet meer weet of hij dat nou wil of niet. De Amerikaanse new adult-auteur Colleen Hoover maakte een klapper met Sterrenhemel, het verhaal van Sky. In Sterrenregen geeft ze het woord aan de mannelijke hoofdpersoon: Dean Holder, de jongen op wie talloze meisje hopeloos verliefd zijn geworden. Ik ben nog nooit zó verrast door een boek. Chicklit.nl over Sterrenhemel

Leeftijd: Vanaf 15 jaar
Uitgever: ZK
Jaar van uitgave: 2015

recensie:
Ik was bang voordat ik dit boek had gelezen dat ik het niet helemaal zou vatten omdat dit eigenlijk het tweede deel is van een reeks (vorige deel heet sterrenhemel). Maar na een beetje onderzoek bleek dit helemaal ongegrond, dit boek staat op zichzelf en kan dus ook prima op die manier gelezen worden. We proberen natuurlijk op deze website een zo breed mogelijk arsenaal aan boeken te lezen en recenseren. Daarom voelde ik mij ook genoodzaakt om deze 'chicklit' te lezen. Ik moet zeggen dat dit boek zeker niet is tegengevallen. De hoofdpersonages zijn interessant en maken een hoop ontwikkelingen mee, je hebt daardoor echt het gevoel dat je een band opbouwt met de personages. Een minpuntje aan het boek is wellicht dat het op sommige momenten een beetje voorspelbaar is maar ik heb dit niet als storend ervaren. Ook denk ik eerlijk gezegd dat de meeste jongens dit boek maar niets zullen vinden. Het boek is echt geschreven voor meisjes en neemt hen ook als uitgangspunt. Dit boek is pas uitgegeven in 2015 en er zijn dan ook nog niet super veel mensen die dit boek gelezen hebben, dat maakt mij extra nieuwsgierig naar wat jij er van vindt?