Boy 7 - Mirjam Mous

samenvatting:
Een jongen komt bij in een snikhete, kale grasvlakte. Hij weet niet hoe hij daar terechtgekomen is, waar hij vandaan kwam en zelfs niet meer hoe hij heet. Tot zijn opluchting vindt hij een rugzak met daarin een mobiele telefoon. Hij wil het alarmnummer intoetsen, maar ziet dan dat hij een voicemailbericht heeft ontvangen. Tot zijn verbijstering hoort hij: Wat er ook gebeurt, bel in geen geval de politie. En hij weet één ding zeker: dat is zijn eigen stem. Met behulp van de spullen in zijn rugzak, gaat hij verbeten op zoek naar zijn verleden. Maar zolang hij zich niets herinnert, durft hij niemand te vertrouwen. Zelfs Lara niet. Stapje voor stapje komt hij achter de verschrikkelijke waarheid. Mijn ogen dwaalden langs de spiegel die boven de wastafel hing. Ik ving een flits op van een jongen met blond haar dat alle kanten uit piekte. Met een schokje besefte ik dat het mijn eigen spiegelbeeld was. Is er iets? vroeg Lara. En of er iets was! Ik had mezelf niet herkend. (Bron: bol.com)

Leeftijd: vanaf 14 jaar
Uitgeverij: van Holkema en Warendorf
Jaar van uitgave: 2009

Ik heb dit boek met veel plezier gelezen. Het boek is een echt actie boek en het is dan ook moeilijk om stil te blijven zitten tijdens het lezen. Actieboeken genieten over het algemeen niet mijn voorkeur maar dit is zeker een aanrader. Het boek leest als een trein en is geen moment saai. Als je het vervelend vind om te lezen, is dit een boek om te proberen. De schrijfstijl en het verhaal voelen haast aan als een film. De wereld waar dit verhaal zich afspeelt is er één met de nieuwste technologische snufjes. Het boek heeft een bepaalde mysterieuze sfeer die ontzettend goed is beschreven. Het boek is eigenlijk een grote zoektocht naar de identiteit van de hoofdpersoon en jij als lezer zoekt net zo erg mee naar de ontbrekende puzzelstukjes als de protagonist.

Eddie

Wist je dat dit boek ook verfilmd is?! https://www.imdb.com/title/tt3620418/?ref_=nv_sr_1