Een weeffout in onze sterren - John Green

Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.

Hazel laat Gus kennismaken met haar lievelingsboek: An Imperial Affliction van Peter Van Houten, een roman over een ziek meisje, die midden in een zin eindigt. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar Peter Van Houten om hem te vragen hoe het de personages vergaat nadat het boek is opgehouden. De tocht leidt hen naar Amsterdam, waar de schrijver als een kluizenaar leeft. Hij is in niets wat ze zich van hem hebben voorgesteld. En hun leven neemt een wending die ze zich niet hadden kunnen indenken.  (Bron: bol.com)

Leeftijd: vanaf 14 jaar
Uitgever: Lemniscaat
Jaar van uitgave: 2014

'Ik bezing de tijd die versluiert en onthult, de tijd die je met de doden herenigt, de tijd die als water alles vernietigt wat hij voedt.'

Dit is misschien wel het populairste boek dat afgelopen tijd is geschreven. Een weeffout in onze sterren is een intens boek. Jonge mensen die ongeneeslijk ziek zijn en dan ook nog eens daardoor een onmogelijk liefdesverhaal beleven. Aan emoties ontbreekt het niet in dit verhaal. Je wordt vanaf moment één meegenomen in deze emotionele reis, door diepe dalen en hoge pieken. De hoofdpersoon Hazel Grace vertelt ons het verhaal, dit maakt het verhaal persoonlijk en het zorgt ervoor dat je als lezer een band opbouwt met de hoofdpersoon.

Het tempo van het boek is hoog en het wordt daarom zelden saai. Dat zorgt ervoor dat het boek fijn wegleest. Soms worden er moeilijke woorden gebruikt of lastige zinnen, maar als je hier moeite mee hebt, lees er dan gewoon overheen. Je zal altijd de verhaallijn kunnen volgen zelfs als je af en toe een paar woorden niet begrijpt.

Vond je dit een leuk boek? De schrijver heeft zijn eigen Youtube kanaal waar hij boeken en allerlei andere zaken bespreekt! https://www.youtube.com/user/vlogbrothers/feature