Boy 7 - Mirjam Mous

Een jongen komt bij in een snikhete, kale grasvlakte. Hij weet niet hoe hij daar terechtgekomen is, waar hij vandaan kwam en zelfs niet meer hoe hij heet. Tot zijn opluchting vindt hij een rugzak met daarin een mobiele telefoon. Hij wil het alarmnummer intoetsen, maar ziet dan dat hij een voicemailbericht heeft ontvangen. Tot zijn verbijstering hoort hij: Wat er ook gebeurt, bel in geen geval de politie. En hij weet één ding zeker: dat is zijn eigen stem. Met behulp van de spullen in zijn rugzak, gaat hij verbeten op zoek naar zijn verleden. Maar zolang hij zich niets herinnert, durft hij niemand te vertrouwen. Zelfs Lara niet. Stapje voor stapje komt hij achter de verschrikkelijke waarheid. (Bron: bol.com)

Leeftijd: vanaf 15 jaar
Uitgeverij: Van Holkema en Warendorf
Jaar van uitgave: 2014

“Mijn ogen dwaalden langs de spiegel die boven de wastafel hing. Ik ving een flits op van een jongen met blond haar dat alle kanten uit piekte. Met een schokje besefte ik dat het mijn eigen spiegelbeeld was. Is er iets? vroeg Lara. En of er iets was! Ik had mezelf niet herkend.”

GEWELDIG boek! Ik dacht dat ik een jeugdboek moest lezen, maar het had ook een volwassen boek kunnen zijn. Echt het spannendste jeugdboek dat ik heb gelezen. Van begin tot einde word je in het verhaal meegezogen. Het boek is niet moeilijk om te lezen. Het taalgebruik is modern en ze schrijft lekker vlot. Ik had nog nooit van Mirjam Mous gehoord, maar het zal zeker niet het laatste boek zijn dat ik van haar heb gelezen.

Het boek is geschreven vanuit de ik-persoon Boy. Dat zorgt ervoor dat het nog spannender wordt. Je weet namelijk net zoveel als Boy en dat is erg weinig. Hierdoor ga je dus zelf ook heel diep nadenken over wat er gaat gebeuren en hoe het afloopt.

Ik vond het wel meer een jongensboek dan een meisjesboek. Dus ik zou zeggen: voor jongens vanaf 15 jaar die van spanning en sciencefiction houden.

Mike

Wist je dat: er is een gigantisch spannende film van het boek gemaakt?! Voor de trailer, klik je hier!