Loservirus - Bobje Goudsmit

Florian wás een populaire jongen. Totdag er iets met zijn vader gebeurde en hij moest verhuizen naar een andere wijk. Nu ziet niemand hem nog staat. Dan komt er een nieuw meisje op school, Margje. Iedereen is verbaasd als Margje toenadering zoekt tot Florian. Florian valt als een blok voor haar, maar weet zich geen raad met zijn gevoelens. Moet hij straks vertellen wat zijn vader overkomen is?
(Bron: achterflaptekst van het boek)

Leeftijd: 14+
Uitgeverij: Malmberg
Jaar van uitgave: 2007

“Toen de les assistent de absenten had gecontroleerd en ze allemaal aan het werk waren draaide de deur van het klaslokaal langzaam op en verscheen in de deuropening het vreemdste meisje dat Florian ooit had gezien. Vanaf dit moment zou zijn leven voor de tweede keer volledig op zijn kop worden gezet”

Als Florian naar een arme buurt moet verhuizen wordt hij door de kakkers van zijn school met de nek aangekeken. Hij is besmet met het "loservirus". Dat verandert allemaal als Margje, een nieuw meisje bij Florian in de klas komt. Zij is tenminste stoer, met een navelpiercing en ze durft kauwgom te kauwen, terwijl dat verboden is! Margje, voelt zich juist tot Florian aangetrokken, maar dan beginnen zijn problemen pas! Er zit een fijne vaart in het verhaal en de schrijver weet de toon van de middelbareschool super op je over te brengen. Dit boek was erg leuk om te lezen, ondanks dat ik vond dat het einde erg toewerkte naar een happy end en dat ook wel duidelijk was. Je wil graag weten wat er met de vader van Florion is gebeurd dus je blijft lekker lezen. Het verhaal is ontroerend maar heeft wel een vleugje humor. De karakters worden goed omschreven en ik denk dat zelfs als je niet van lezen houdt dit boek echt wat voor jou is!

Tamar

Wist je dat? Bobje Goudsmit veel meer boeken heeft geschreven?! Neem eens een kijkje op haar website: www.bobjegoudsmit.nl